-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33249 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:13

شبهه آكل و ماكول را توضيح دهيد .
اين مسئله به اشكال و صورت هاي گوناگون علمي در رابطه با معاد مطرح شده است و از قديم آن را شبهه ( ( آكل و ماكول ) ) نام نهاده اند . پاسخ هاي مختلفي نيز در رابطه با آن داده شده است . حل اساسي قضيه اين است كه تصور اينكه بدن انسان در قيامت بايد دقيقا از همين اجزاي موجود ساخته شود پندار باطلي است و هيچ مانعي ندارد كه از اجزاي ديگري ساخته شود واين باعث ظلم بر اجزا هم نيست . زيرا ادراك كننده لذت و الم نفس انساني است و ساختار بدني از ابزارها و معدات ادراك براي نفس مي باشند. بنابراين فرقي نمي كند كه بدن شخص همين بدن دنيايي باشد يا بدني ديگر. شاهد قضيه اين است كه در همين دنيا هم هر هفت يا نه سال يك بار اكثرسلول هاي بدن عوض مي شوند .بنابراين كسي كه سي سال قبل دست كسي را بريده و امروز دستش را مي برند چندين بار دستش تغيير پيكر داده وعوض شده و با اين دست فعلي گناه نكرده ولي همين دست را جدا مي كنند زيرا انتساب فعل به فاعل و كيفر دادن به لحاظ شخص است و شخص غير ازبدن اوست . بلكه بدن از متعلقات وي مي باشد و اصالت از آن نفس است و گرنه اگر لازم باشد همين بدن با اجزاي موجودش در قيامت با انسان باشندسوال مي شود كدامين بدن ؟ با آن كه يك نفر ممكن است در طول عمر خودده ها بدن عوض كرده باشد .آياتي نيز كه بر زنده شدن مردگان و ساخته شدن مجدد بدن سخن گفته اند هيچ يك تصريح نكرده اند كه حتما بدن از همين اجزا ساخته خواهد شد .بلكه همگي براين دلالت دارند كه مانند همين را خداوند مي تواند بارديگر بسازد . مانند آيه شريفه : ( ( بلي قادرين علي ان نسوي بنانه ) ) ( سوره قيامت آيه4) . پاسخ هاي ديگري نيز وجود دارند .براي آگاهي بيشتر به كتاب هاي معادشناسي مراجعه نماييد . حقيقت انسان به روح اوست و لازم نيست دقيقاً بدنش از همان اجزاي موجود در دنيا ساخته شود؛ چنانچه در اين دنيا هم هر هفت يا نه سال يكبار تمام سلول هاي بدن عوض مي شود؛ ولي اگر كسي ديگري را به قتل رساند و پس از بيست سال دستگير شد، محاكمه و مجازات خواهد شد، در حالي كه اجزاي بدنش به كلي عوض شده است ؛ ولي در عين حال خطوط انگشتانش هيچ فرقي باگذشته ندارد . از اين رو قرآن مي فرمايد : ( ( بلي قادرين علي ان نسوي نبانه ) ) ، ( قيامت ، آيه 4 ) ولي اين به معناي آن نيست كه دقيقاً بدن قيامت ، متشكل از همين اجزا است ؛ بلكه خداوند مي تواند دقيقاً مثل همين دنيا، بدني براي او بسازد . از سوي ديگر بدن قيامتي انسان ، متناسب با ملكات روحي ،اخلاقي و كيفيات رفتاري انسان درست مي شود . لذا برخي به صورت حيوانات محشور مي شوند و تنها مومنان صورت انساني دارند كه بدن آنان نوراني و بسيار زيباتر از جسم دنيايي است. ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.